Kucing pakai kasut: Review filem "Puss in Boots"

Sekali lagi Dreamworks Animation menghasilkan sebuah filem animasi. Tapi filem Puss in Boots seolah-olah telah hilang sentuhan magisnya jika dibandingkan dengan animasi lain seperti Shrek atau mana-mana animasi Disney yang lain.
Ceritanya mengisahkan tentang Puss yang lari dari pekannya bersama Humpty Dumpty dalam usaha untuk membersihan nama baiknya. Puss mencari Kacang Ajaib daripada Jack & Jill untuk mendapatkan angsa ajaib di kota langit. Dapatkah Puss mendapatkan Kacang Ajaib itu? Adakah dia akan kembali ke pekan asalnya? Dapatkah dia bertemu dengan Shrek? Sorry. Takder Shrek dalam nie.
Secara peribadi, filem "Puss in Boots" ni sangat seronok ditonton. Ada scene yang lucu, menyentuh perasaan dan juga aksi yang mendebarkan. Cuma kadang-kadang terasa hubungan setiap scene tu agak longgar. Tapi dengan adanya visual 3d yang menonjol depan mata, masalah teknikal seperti itu boleh diabaikan.
Kalau ada kelapangan dan rasa nak release tension, boleh lah tengok filem ni di pawagam berhampiran. Jangan lupa tengok versi 3d. Dijamin puas hati.

0 komentar: