Bila Mr Bean jadi Spy - Review filem Johnny English Reborn

Sapa yang tak kenal Mr Bean? Tapi filem ini bukanlah mengisahkan tentang Mr Bean jadi spy. Ia mengisahkan seorang perisik Inggeris bernama (duh) Johnny English yang perlu menyelamatkan Perdana Menteri England dan Presiden China daripada menjadi mangsa pembunuh upahan. Dapatkah Johnny menyelamatkan dunia? Saksikan sendiri di pawagam atau download bila keluar BluRay.

Johnny English adalah contoh terbaik filem genre komedi yang bijak menggunakan unsur timing dan punch line tanpa memaparkan unsur-unsur lucah atau toliet jokes. Ia mempunya humor stail British dan semua lawak-lawak yang ada dalam filem ini memang berada pada tahap yang lain - hampir menyerupai stail Ah-Ha tetapi lebih lucu dan 'berani'.

Dialog Rowan Atkinson yang bersahaja dan kadang-kadang kena pada situasi membuatkan penonton boleh hilang suara sebab ketawa banyak sangat. Bahkan ada penonton yang melambung popcorn sebab tak tahan tengok adegan kejar-mengejar stail parkour antara penjahat dan Johnny English.

Filem ini banyak mengkritik filem perisikan yang lain seperti James Bond. Queen of England pun tak terlepas daripada menjadi mangsa lawak dalam filem ni. Tapi oleh kerana persembahan mantap Rowan Atkinson, maka penonton boleh lupakan seketika beberapa scene yang tak masuk akal. Berlatih menarik batu dengan menggunakan ko**k? WTFHAHAHAHHAHAHAHAHAHAH!!!

Lupakan jalan cerita yang tak masuk akal, sebaliknya cuba bersedia dengan fikiran yang kosong dan bersedia untuk melihat Mr. Bean er... Johnny English dengan perspektif yang baru.



Lawak tahap cipan.. Bab helicopter lalu atas jalan pun dah cukup buat penulis ketawa sampai nak terkencing dalam seluar..

0 komentar: